top of page
Hjelmsjöhof 2.jpg

FÖR HYRESGÄSTER

Välkommen som hyresgäst hos oss på Hjelmsjöhof Fastigheter.

Vi hoppas att du kommer att trivas i din lägenhet. Hittar du inte vad du letar efter här så är du varmt välkommen att kontakta oss.

HAR DU KOMMIT IHÅG ATT GÖRA ADRESSÄNDRING?

När du flyttanmäler dig till Skatteverket behöver du uppge Lantmäteriets lägenhetsnummer, som du hittar i ditt hyresavtal. Detta nummer registreras i folkbokföringen och ska anges vid flytt. Det är bra att göra anmälan i förväg, men senast en vecka efter flytten. Skatteverket delar din nya adress med alla myndigheter och många företag.

 

Vill du att din post eftersänds, beställer du det genom Svensk Adressändring på www.adressandring.se.

 

En annan viktig sak att tänka på är hemförsäkring. Hyresvärdens försäkringar täcker inte skador i lägenheten eller tillhörande utrymmen som orsakats av dig eller andra. Sådana skador täcks endast genom din egen hemförsäkring. Även dina ägodelar i bostaden, garaget och förråd som hör till lägenheten ersätts endast genom din hemförsäkring om de skadas. De flesta hemförsäkringar täcker skador vid exempelvis brand, vattenskada, stöld och skadegörelse.

 

Vi hoppas att du kommer att trivas i din nya bostad. Välkommen hem!

INFORMATION, TIPS & VANLIGA FRÅGOR

Information och Vanliga frågor

ELAVTAL

Glöm inta att teckna elavtal

I våra hyresrätter ingår elkostnaden för uppvärmning i månadshyran. Hushållselen däremot ska hyresgästen själv betala separat. Hushållselen står du för själv genom att teckna ett elavtal med en leverantör.

TIPS

Några tips på hur du tar hand om din hyresbostad på bästa sätt

Att hyra en bostad innebär ett ansvar, både gentemot hyresvärden och dig själv som hyresgäst. För många känns en hyrd bostad mer tillfällig, men genom att vårda och ta hand om den som om den vore din egen kan du skapa en trevligare miljö för dig själv och dina grannar.

SERVICE & UNDERHÅLL

Vi prioriterar våra hyresgästers trivsel och säkerhet

Vi finns tillgängligt för att snabbt hantera serviceärenden och underhåll, från mindre reparationer till större projekt. Vår målsättning är att du ska känna dig trygg och nöjd under hela din hyrestid hos oss.

Hjelmsjöhof - där trivsel möter trygghet.

FELANMÄLAN

Hur ska jag göra?

Om det uppstår en skada eller fel i din lägenhet eller i gemensamma utrymmen som exempelvis tvättstuga ska du genast meddela oss detta.

Då kontaktar du oss via formuläret Felanmän. Det går också bra att kontakta oss via mail till felanmalan@hjelmsjohof.se

bottom of page